2010. december 11., szombat

Bécsi karácsonyi vásár / Christkindlmarkt

Igaz ez nem gyöngyözéssel kapcsolatos de legalább annyira érdekes (ha nem jobban). A héten ugyanis ellátogattam a híres bécsi adventi vásárokba :-) Elmondhatom, hogy fantasztikus és feledhetetlen élmény volt. A barátommal mentünk így ünnepelve az évfordulónkat ^^ Szép emlék lesz :-)
Eredetileg négy volt betervezve, ebből kettő össze is jött... így jár az aki mindenhol leáll nézelődni :-)
Az egyik vásár a híres Schönbrunn kastély előtt volt. Hatalmas nagy karácsonyfa, puncs és sült kolbász illat és a hideg ellenére meleg hangulat volt jellemző. Gyönyörű díszek, mézeskalács, üveg és finom kézimunkák  :-) jojózott a szemem mert azt se tudtam hova nézzek.



Előtte viszont sétáltunk a parkban. Elmondhatatlanul szép így télen is (volt szerencsém már nyáron is bebarangolni). A hógolyózás nem maradhatott el meg a térdig hóban császkálás (be is ázott a csizmám). Eléggé csípős hideg volt de megérte körbejárni. Ráadásul elcsíptünk egy mókust, azt hiszem tetszettem neki mert rám ugrott :-)



 Sajnos arról nincs kép amikor rajtam pihent. Így csak ezt a kettő jobban sikerültet tudom kitenni róla.




A Neptun kút.


 A Gloriette


A kastély a dombról. Gyönyörű szép :-)

Utána átmentünk Bécs állítólag legnagyobb (tényleg az) és legrégebb óta megtartott vásárába a Rathausplatzhoz ( ez a városházánál van). Nem is tudom, hogy foglaljam össze, hogy mennyire csodálatos volt. Gyönyörűen kivilágítva minden, az épületek, a fák. Hatalmas nagy adventi koszorú, karácsonyi kisvasút, körhinta és persze az elmaradhatatlan zene no meg illatok. Nekem ami igazán tetszett azok a gyönyörűen megmunkált üveg díszek voltak. Gömb, csepp és mindenféle állat formában... komolyan elállt a lélegzetem is (kép nincs :-(  mert a nagy bámészkodásban elfelejtődött).



 Itt azért lehet már látni, hogy nagy volt a köd (később jobban leszállt, nagyjából az orrunkig láttunk)


 Fény áradat mindenhol, volt hangulat rendesen ennek köszönhetően :-)


A kép minősége nem a legjobb de azért lehet látni a cukorrudakat. Minden fáról más lógott pl. gömbdísz, csöpögő jégcsapok, hópelyhek stb...


Azt hiszem elég egyértelmű, hogy ezt nem én csináltam de muszáj bemutatnom milyen is volt és ez a fotó tökéletesen tükrözi :-)

Schönbrunntól a Rathasuplatzig nagyrészt a Mariahilfer Strassen mentünk. majdnem a teljes szakasz (legalábbis a bevásárlós része) le volt zárva az autók elől és csak gyalogosokkal volt tele. Néhol egy- egy sült gesztenye vagy puncs árus illetve zenész megtörte a tömeget. és persze a szokásos fények :-)

Jól éreztem magam, bár azt hiszem ez a sok "gyönyörűből", "csodálatosból" és "szépből" ki is derült :-)  csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy egyszer menjen el és nézze meg mert bármennyire is jól sikerült képeket lát nem adja vissza azt a hangulatot és élményt amit élőben kaphat :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése